Illya PavlovLinkedin

geschäftsleiter

+420 731 544 584
illya.pavlov@acamar.cz

Lucie ValkováLinkedin

sales manager

+420 724 689 463
lucie.valkova@acamar.cz

Blanka RubišováLinkedin

sourcing manager

+420 725 945 457
blanka.rubisova@acamar.cz

Anna VacíkováLinkedin

senior recruiter

+420 773 993 450
anna.vacikova@acamar.cz

Michala VálováLinkedin

senior recruiter

+420 728 218 200
michala.valova@acamar.cz

Šárka BláhovcováLinkedin

recruiter

+420 721 954 799
sarka.blahovcova@acamar.cz

Lucie StaňkováLinkedin

recruiter

+420 724 271 755
lucie.stankova@acamar.cz

Tereza JarolímkováLinkedin

junior recruiter

+420 725 512 351
tereza.jarolimkova@acamar.cz

Jitka KličkováLinkedin

back-office administrator

+420 727 969 677
jitka.klickova@acamar.cz

Tereza Simotová

back-office administrator

+420 720 959 035
tereza.simotova@acamar.cz

Gabriela SkálováLinkedin

senior recruiter

+420 775 368 490
gabriela.skalova@acamar.cz

Lenka KotousováLinkedin

sales manager

+420 777 196 056
lenka.kotousova@acamar.cz

Kateřina PalečkováLinkedin

junior recruiter

+420 727 804 606
katerina.paleckova@acamar.cz

Flextronics

Wir arbeiten seit über einem Jahr mit Acamar zusammen und sie haben uns stets in kürzester Zeit entsprechende Spezialisten vermittelt, die allen unseren Anforderungen entsprachen.

Proboston

Wir waren mit Acamar von Anfang an auf gleicher Wellenlänge. Wir haben schnell herausgefunden, wen genau wir brauchen. Von großem Vorteil war für uns die Tatsache, dass Acamar nicht nur die Erfahrung potentieller Kandidaten im Auge hatte, sondern auch ihre Herangehens- und Verhaltensweise. Ebenfalls sind sie in der Lage herauszufinden, ob der Kandidat in unserer komplexen Unternehmensstruktur zurechtkommen würde.

Prazdroj

Als wir uns dem Start unseres ersten Pilotprojekts näherten, waren wir dringend auf der Suche nach einem erfahrenen Entwickler für Datenmigration für eine neue Help Desk Anwendung. Dank Acamar konnte ein Entwickler alle Probleme binnen drei Wochen mit uns in England lösen.

Cortis

Ich freue mich jedes Mal auf die Zusammenarbeit mit Profis, für die Seriosität und Vertrauen an erster Stelle sind. Zu diesen gehören die Mitarbeiter von Acamar. Nur wenige sind fähig so genau hinzuhören und sind bemüht die bestmögliche Lösung für unsere Bedürfnisse zu ermitteln.

FCR Media

Ich genieße die Zusammenarbeit mit Acamar, weil sie immer motivierte und hochqualifizierte Leute bereitstellen, die genau meinen Anforderungen entsprechen.

Deloitte

Es ist eine Freude mit echten Profis auf ihrem Gebiet zu arbeiten.

Adastra

Acamar ist unser Partner für Freelancer bei Projekten, die wir mit unseren eigenen Ressourcen nicht abdecken können. Wir ergänzen unser Team mit vermittelten Freelancern, um den Ansprüchen unserer Kunden vollständig gerecht zu werden. Flexibilität, schnelle Reaktion und die Fähigkeit, die richtigen Leute zur Verfügung zu stellen, ist das, was ich besonders schätze.

  • Vývoj a databáze

  • Představení klienta: (16 00:00:00. 08. 2019)

    Jsme kreativní agentura. Věnujeme se a vyvíjíme online aplikace, webová řešení, nějaký ten intranet nebo cokoli nás napadne. Snažíme se, aby práce byla pestrá. Jsme primárně kreativní agentura a stejným principem věnujeme péči našemu teamu vývojařů. Mezi naše dlouhodobé klienty patří např. T-Mobile, D.A.S, ALO Diamonds, Vojenské lesy a statky, Kofola a její další brandy nebo Akademie múzických umění v Praze. V roadmapě máme velké množství zajímavých projektů, se kterými potřebujeme pomoct. 

    Koho hledáme a co požadujeme?

    • kolegu, který rád chodí do práce mezi kolektiv
    • má selský rozum, umí si poradit a je samostatný
    • umí máknout, když je potřeba protože klient všechno před koncem deadlinu změní :)
    • chce pracovat s Djangem / Pythonem a chce mít jistotu příjmu na full-time
    • teoretické znalosti jako jsou navrhové vzory, návrh UI, teoretické věci kolem webů
    • aktivní práce s python a znalost frameworku Django
    • znalost práce a principu libovolného ORM
    • znalost databáze (ideálně MySQL)
    • základní znalost linuxu, bashe, práce s přikazovou řádkou

    Mohlo by se Vám hodit:

    • základní kodérské dovednosti (html, css, js) 
    • znalost front-end developmentu jako je React, Vue.js, Angular
    • zkušenosti s CSS preprocesoringem 
    • zkušenost s Gruntem / Gulpem nebo jiným podobným nástrojem
    • zkušenosti s GIT a SVN
    • znalost JS, případné nadstavby (ES6, Babel)

    A co za to?

    • velice agilní a friendly vývojářský team
    • preferujeme fixní pracovní dobu, protože je dobré mít řád a potom klid na soukromý život
    • odpovídající platové ohodnocení
    • čerstvé ovoce
    • team, který táhne za jeden provaz
    • nejsme korporace
    • chceme, aby se u nás lidé cítili dobře. I když to může znít jako velké klišé, tak pro nás je důležité aby u nás lidé vydrželi a zůstali

    Zaujali jsme Vás?

    Neváhejte se nám ozvat. Ideálně zašlete Vaše aktuální CV a my se s Vámi spojíme a domluvíme detaily.

    Těšíme se na Vás!

  • What type of projects would you be working on? (13 15:55:40. 08. 2019)

    We have very complex projects from the area of cybersecurity, developing novel modules and products for different companies. We process a huge amount of data and we are developing and deploying custom anomaly detection algorithms to find the needle in the cyber haystack. The user interface is very complex and it has to display dense information on a single screen. 

    We are utilizing our optimization platform to develop systems for the automotive and supply chain. The challenge is to develop a stand-alone application integrated with customer's infrastructure, utilizing the optimization framework which digests specially processed master data (which are loaded from customer's databases or added/edited manually within the app).

    Also, utilization of AI in HR is a new kid on the block - we are building systems for employees for various companies. The systems work with sensitive data and we have to give the user look&feel of privacy even though we train our algorithms on their anonymized data. 

    We are looking for someone with:

    • Solid software development skills using JVM languages (Kotlin/Scala/Java) or Python
    • Solid knowledge of databases - SQL is a must, NoSQL a plus
    • Rich experience with production-grade software development - your code runs in production and you are proud of it
    • Experience with software project management - you managed to deliver requested features on time and on budget
    • Strong Experience with dev ops - you can design and implement various deployment pipelines
    • Computer science/ engineering/math education (ideally MSc equivalents) - you can work with graph algorithms, you understand complexity classes and you can decompose complex problems into a set of simpler ones
    • Machine learning techniques are a plus

    What do we offer:

    • Opportunity to participate in the growth of the young company - you learn faster than in the corporate environment
    • Work with a motivated and super-skilled team of professionals
    • Work on different projects from different industries (cybersecurity, automotive, retail, supply chain management, and others) and with different types of clients (tech startups or big companies)
    • Responsibility for your own work
    • Motivational financial evaluation
    • Cool office in the center of Prague (a few steps from Florenc)
    • Career growth (if we see a genuine interest, nothing is impossible)
    • Company-sponsored breakfasts, lunches, and snacks every week
    • Company events (seminars, hackathons, teambuildings)

    What do we expect:

    • Ability to learn fast- you are not afraid of understanding new libraries and frameworks, reading a journal paper, or peaking into bleeding edge technologies.
    • Analytical skills and mathematical reasoning - you can't sleep so you prototype the model over the weekend, deploy it on a server and explain everything to your mom the next day
    • Teamwork - You like to work in a team, either as a leader or as a member, you can be supportive and also contribute to a fierce discussion about product design ;)
  • Požadavky: (13 09:25:53. 08. 2019)

    • Nutná dobrá znalost MS SQL server
    • Praxe s DB vývojem (T-SQL, uložené procedury), ETL pump
    • Zkušenost s tvorbou reportů v SSRS/Power BI
    • Základní znalost SSIS (Integration Services)
    • Analytické myšlení s vazbou na business
    • Zkušenost s tvorbou OLAP kostek výhodou
    • Komunikace s uživateli
    • AJ technická
    • Zkušenost s návrhem datového modelu výhodou

    Náplň práce:

    • Vývoj databázových řešení na platformě MS SQL
    • Design datových modelů
    • Uložené procedury, návrh a úpravy tabulek
    • Tvorba reportů a dashboardů
    • Analýza a optimalizace datových procesů

    Zaujali jsme vás?

    Neváhejte a pošlete nám Vaše CV nebo odkaz na LI. Spojíme se s Vámi a domluvíme se na dalším postupu. 

  • Požadujeme: (02 16:59:28. 08. 2019)

    • 3+ let praxe programování v Javě 
    • Jira, Confluence, BitBucket
    • Výhodou znalost Java Stream, Selenium a zkušenosti s automatickými testy, Maven, Git, databáze, DevOps, Linux/Unix
  • What will your job be about? (21 15:17:09. 06. 2019)

    • You will work on one of the biggest e-commerce platforms in Europe
    • Facing a lot of interesting business and technical tasks will be your daily job, we are in a close touch with out UK colleagues
    • Agile environment – Scrum and Kanban
    • Possibility to use PhpStorm IDE
    • You can shine in technologies: PHP, PL/SQL, JS, CSS, Varnish, RabbitMQ, Couchbase,..
    • Frameworks and libraries: Symphony, CodeIgniter, Reacr&Redux,...
    • Tools we use: AppDynamics, Jira, Confluence, Bamboo, Stash,...

    How do we imagine you?

    • You have experience with PHP, OOP and any of PHP frameworks
    • You have met with SVN/GIT and use framework (Nette, CodeIgniter)
    • MySQL or Oracle experience
    • You are experienced also in other web technologies (HTML, CSS, JS)
    • You will take part in our occasional hackatons, play the Playstation or relax in the chill-out room
    • Your English is proper for communication with our foreign colleagues

    Extra mile for us:

    • Experience with Atlassian tools (Jira, Stash, Bamboo, Confluence)
    • You have experience or knowledge of design patterns
    • You can met also Couchbase, RabbitMQ, Varnish
    • Linux/Unix and Bash scripting is familiar to you
    • You are experienced in test automation (unit testing and function testing as well)
  • What will be your main responsibilities? (23 17:00:09. 05. 2019)

    • You are developing new functionality based on the requirements from Project SIRIUS in the existing COAC application
    • You will support incident resolution and bug fixing and support the test and development team
    • You will be working in a agile team setup, meaning the team includes business domain colleagues, business analysts, architects, developers and operating.
    • Participate in scrum ceremonies (Daily, Planning, Review, Retro) using VidCo/Telco or – exceptionally – in person.

    What we expect from you?

    • Good analytic thinking with attention to details to solve problems
    • Proactively driving projects and tasks to deliver results
    • Customer orientation and ownership attitude for the assigned responsibilities to deliver results in time and in line with the clients need
    • Excellent collaboration and communication skills
    • High flexibility and adaptability to fast changing environment
    • Good team player with high ability to work in cross-locational and international teams

    Technologies:

    • JAVA 5 – 8
    • Struts 1.3
    • Openadaptor
    • JSP
    • JDBC
    • EclipseLink
    • PrimeFaces
    • Web Services
    • Database (Sybase ASE Version 15 and 16, SQL, Transact-SQL)
  • Co budete mít na starosti: (25 15:00:35. 03. 2019)

    SW factory pracuje na různých projektech pro tuzemské i zahraniční zákazníky zejména v asijských zemích. Ve vašem případě se bude jednat hlavně o vývoj front-endu webových aplikací v React, Redux.

    Čemu se například nyní v SW factory věnují? Klientovi z oblasti automotive například pomáhají s nástrojem pro plánování výroby v rámci dodržení legislativních emisních norem. Pro zahraniční finanční instituce zase pomáhají s customizací a implementací onboardingové platformy. Na zelené louce nyní staví i vlastní produkt pro vizualizaci databází, který v budoucnu vypustí do světa.

    Tato role je pro vás, pokud:

    • Rádi programujete v technologiích JavaScript, React.js, Redux, TypeScript...
    • Pracujete s Jira, Git.
    • Se bez problému domluvíte v angličtině jak s kolegy, tak se zákazníkem.
    • Upřednostňujete agilní přístup a práci v menších týmech.

    Proč věříme, že vás práce bude bavit?:

    • Stanete se součástí Adastra SW Factory a budete mít prostor rozvíjet se v Reactu a dalších technologiích.
    • Budete sledovat trendy a novinky a výběr technologie na projekty určovat společně.
    • Pracovní doba je flexibilní a je možné se na lecčem domluvit.

    Zaujali jsme vás?

    Neváhejte a pošlete nám Vaše CV nebo odkaz na LI. Spojíme se s Vámi a domluvíme se na dalším postupu.

  • About the team: (16 16:17:25. 01. 2019)

    • The Brno Integration team provides end-to-end development, support and testing services across all the company’s IT departments. Our production system processes 100s million messages yearly and our daily work only adds to this number
    • The main purpose of our Integration systems is to create reusable services for all internal and some external systems to allow much needed data exchange in a vast enterprise network
    • We’re now planning to extend our skillset to take over different challenges using other integration platforms our company uses

    What will be your main responsibilities?

    • Work directly with various Integration platforms and develop services in Java SE using Maven, Git, Artifactory, Jenkins, Linux, Oracle DB, Jira, Confluence + other tools
    • Be in touch with different enterprise systems (eCommerce, Retail, HR, etc.) and integration technologies (REST, SOAP, JMS, JDBC, SFTP etc.)
    • Play a key role in developing standards for automation and testing
    • Cooperate closely with other team members and share successes and blockers
    • Communicate with our colleagues from different parts of the world

    What can you achieve in our team?

    • Be a part of enterprise integration
    • Develop Integration interfaces using Java SE and Agile principles
    • Get experience in SAP Process Integration, Google Apigee, Apache Kafka, TIBCO Enterprise Message Service and TIBCO BusinessWorks
    • Get into the integration architecture, concepts and standards
    • Ownership over interesting and evolving projects/products

    What we expect from you?

    • 2 – 3 years of experience with Java and object-oriented programming
    • Experience with XML/XSDs, CSV, JSON standard formats
    • Experience with versioning systems and build automation
    • Agile development experience is a big advantage
    • Development experience with Node.JS is a big advantage
    • Development experience with Scala language is an advantage
    • Service Oriented Architecture (SOA) knowledge is an advantage
    • Apigee development experience is an advantage
    • TIBCO integration development experience would be appreciated
    • You need to be willing to learn new things and solve technical problems
    • You should have an inquiring mind and the ability to do a good research
    • Ability to express ideas/requirements clearly within the team and across different teams and departments
    • Your English is sufficient for communication with our overseas colleagues (B2 and higher)
  • Main purpose of the role: (15 00:00:00. 11. 2018)

    Development of new features and audit requirements on system consisting of web client and backend systems. It is questionnaire/approval workflow tool consisting of 2 parts: Anti Money Laundering Workflow and Account Setup Request Workflow. The AML is the gatekeeper for client interaction and provides a questionnaire to determine who the client is and whether or not is allowed to do business with the client. Output is set up of COKIS or trading system accounts for clients we may interact with.

    Requirements:

    Must have:

    • Java
    • UX design focus (PrimeFaces / Angular)
    • Spring (IoC)
    • REST, SOAP
    • Oracle SQL
    • Hibernate
    • Maven
    • Able to understand and maintain really complex system
    • Independent logical and analytical thinking
    • Team player, open minded, proactive and good communication skills
    • English

     

    Nice to have:

    • Spring Boot
    • Selenium
    • Scrum
    • Linux
  • Responsibilities: (19 13:39:21. 10. 2018)

    • Requirement analysis
    • Solution design and programming
    • Participation in all phases of development lifecycle
    • Writing documentation and keeping it up-to-date

    Required experience:

    • Java SE/2EE
    • Spring Boot, Hibernate, Docker Swarm
    • Microsoft Azure, Microservice Architecture, REST API Services
    • Maven, GIT, Nexus, Jenkins, Jira, SCRUM, Confluence
    • SQL knowledge
    • Good English

    What we would appreciate:

    • NoSQL databases experience
    • Kubernetes 
    • Active Directory
    • IoT experience
  • (02 00:00:00. 05. 2018)

  • Analýza

  • Popis pozice: (09 12:49:50. 08. 2019)

    • Business analýza požadavků
    • Modelování business procesů v Master Data managementu
    • Plánování, řízení a koordinace analytických prací

    Požadavky:

    • Analytické myšlení, zkušenosti se sběrem, zpracováním a analýzou požadavků
    • Dobré organizační schopnosti
    • Znalost EA a Salesforce
    • Angličtina na komunikativní úrovni - podmínkou
  • (16 12:45:57. 07. 2019)

  • Front-end design

  • What will your job be about? (26 14:42:23. 06. 2019)

    ▪ Development and maintenance of high quality performant Front End of one of the largest e-commerce platform in Europe
    ▪ Responsibility for technical design, analysis and delivery of UI parts of the projects
    ▪ Close collaboration with UX, PHP, testing and infrastructure teams
    ▪ L3 production support (incident resolution & support requests resolution)
    ▪ Participation on a platform upgrade project, bringing new technologies to life

    How do we imagine you?

    ▪ Expert knowledge of JS/CSS/HTML
    ▪ Strong experience with one of the following frameworks / libraries: React, Vue.js, Angular, RxJS
    ▪ Familiarity with responsive and cross-browser webdesign
    ▪ Knowledge of Front End Tooling – Node.js, npm, Webpack
    ▪ Knowledge of version control system (preferably GIT)
    ▪ Ability to communicate in English
    ▪ Awareness of agile principles and tools (SCRUM)
    ▪ Proactive approach and willingness to learn new technologies

    Bonus points:

    ▪ E-commerce platform development experience
    ▪ Junior experience with PHP / Python (or any other scripting/procedural) language and object-oriented programming
    ▪ Knowledge of scaled web applications (CDN, caching, reverse proxies,…)
    ▪ Experience on big production/high traffic website (ideally a transactional retail website)
    ▪ Experience of working with teams in multiple countries

  • BI, DWH, Big Data

  • (01 15:57:44. 04. 2019)

  • About the team: (28 11:29:01. 02. 2019)

    • Our Business Intelligence team is working on comprehensive Microsoft BI/DW solutions, which makes us exceptional on the market with regards to company size, the number of source systems, volume of data and extent of projects.
    • BI team is mainly working on projects that help to define, implement and hand over to end users - i.e. ticket processing is not what we do!
    • Within our team you will cooperate with designers, testers, data architects, ETL analysts and two colleagues at the same position
    • Overall our team in Brno has approx. 20 colleagues
    • Part of our BI Team is also located in the United Kingdom (business analysts and project manager), so occasional trips to UK are included.

    What will you do?

    • Develop reports within Microsoft BI Suite
    • 3rd Line support for reporting solution
    • Provide guidance and expertise in the design of reporting solutions
    • Become an expert in Microsoft BI reporting toolset
    • Identify and highlight opportunities to improve reporting and services within the business

    How do we imagine you?

    • Analytical mind
    • Strong Microsoft BI experience:
      -    SSAS, SSRS, Power BI
      -    MDX, SQL (must) and DAX (nice to have)
      -    Or long-term experience with other reporting tools
    • Able to prioritize a varied workload
    • Customer-focused
    • Good communication skills in English
    • Flexibility in working hours to meet project deadlines
  • (10 11:15:32. 10. 2018)

  • (03 10:41:40. 05. 2018)

  • (20 15:51:20. 04. 2018)

  • Systémová administrace

  • Co budete mít na starosti: (31 11:41:40. 07. 2019)

    • Plánování, instalaci a správu serverových systémů na platformě Windows Server, Microsoft Exchange a dalších.
    • Správu dalších firemních aplikací.
    • Řešení aktuálních problémů a požadavků.
    • Zajišťění vysoké dostupnosti a zabezpečení provozovaných IT služeb.
    • Monitoring provozovaných IT služeb, zajišťění jejich nepřetržitého provozu, udržení na aktuálních verzích.
    • Zajišťění a tvorbu dokumentace IT infrastruktury. 
    • Kontroluju a evidenci dodržování licenčních ujednání.
    • Rozvoj IS a v oblastech svého působení na realizaci nových projekt.

    Budeme si rozumět, pokud:

    • Detailně znáte serverové systémy Windows Server (2008 – 2016), Active Directory a GPO.
    • Velmi dobře znáte Exchange 2007-2013 včetně Exchange Powershell.
    • Se orientujete v serverovém prostředí.
    • Komunikujete v angličtině (hlavně forma emailů a konferenčních hovorů).

    Ve výhodě budete, pokud máte znalost správy:

    • Skype for Business server 2015.
    • Systémů Linux Redhat/Centos 6/7.
    • Virtualizační platformu VMware.

    Zaujali jsme vás?

    Udělejte první krok! Pošlete nám Vaše Cv nebo odkaz na Linkedin. Spojíme se s Vámi a domluvíme se na dalším postupu.

  • Others

  • (14 00:00:00. 08. 2019)

    • Baví Tě pracovat na zajímavých věcech?
    • Jsi člověk, který umí pracovat v týmu?
    • Chceš okusit atmosféru organizace, která prochází transformací na agilní fungování?
    • Umíš řídit a zajistit dodávky od různých týmů napříč firmou?
    • Znáš základní principy agilního vývoje?

    Pokud na tyto otázky odpovíš ano, pak hledáme právě Tebe!

    Pojď se stát součástí našeho centra expertízy (CoE) v oblasti Delivery & Release management

    Co Vás čeká v prvních dnech?

    • Absolvujete úvodní představení Komerční banky
    • Krátký čas strávíte s blokem povinných úvodních školení
    • Získáte informace o týmu IT Projektových manažerů / manažerek a o metodice řízení projektů v KB.

    Co bude dál?

    • Stanete se členem týmu Delivery CoE a budete alokování do konkrétního tribe (business oblast)
    • Náplní Vaší práce bude pomáhat jednotlivým product ownerům zejména v následujících oblastech:

    o Spolupráce při návrhu řešení
    o Příprava plánu realizace – podchycení jednotlivých návazností
    o Identifikace týmů, potřebných k realizaci tohoto řešení
    o Koordinace změnové aktivity v rámci vymezené působnosti
    o Řízení komunikace a vztahu s externími dodavateli
    o Identifikace a řízení rizik
    o Aktivní účast na příslušných agilních ceremoniích

    Koordinace dodávek squadu Agile Tools (JIRA, SharePoint, MS Teams)

    Koordinace dodávek okolo squadu Logging & Auditing Services (Data Leakage Prevention, logovací SW, ad.)

    Co od Vás očekáváme?

    • Práce na plný úvazek
    • VŠ vzdělání ekonomického nebo technického směru
    • Znalost projektového řízení včetně způsobu agilního vývoje, ideálně alespoň 3 roky
    • Schopnost na základě potřeb zákazníků zajistit vytvoření požadavku na projekt, následná koordinace návrhu technického řešení
    • Prezentační dovednosti, profesionální vystupování
    • Výborné vyjednávací a organizační schopnosti, inovativní myšlení
    • Přehled v IT oblasti, schopnost high level validace odhadů jednotlivých dodavatelských týmů
    • Schopnost reagovat na měnící se požadavky, „can do“ přístup
    • Zkušenosti v oblasti business a IT analýzy jsou výhodou
    • Znalost anglického jazyka na business úrovni
    • Certifikace v oblasti projektového řízení (PMI, Prince2 apod.) výhodou

    Zaujali jsme Vás?

    Neváhejte a pošlete nám Vaše CV nebo odkaz na LI. Spojíme se s Vámi a domluvíme se na dalším postupu. 

  • THE RECRUITER WE ARE LOOKING FOR: (21 17:08:56. 03. 2019)

    • It’s a person natural at dealing with people that knows various human characters, doesn't drag emotions into the dealings and is persistent in achieving goals.
    • It’s a mindful and organized professional who knows that matching the requirements of our clients with the needs of the professionals isn’t a job done on hourly basis.
    • He or she also knows that being kind to everybody always pays off because there is little people in the world who meet and recommend each other all the time.
    • Last but not least, a recruiter of our kind always attempts to find a reasonable solution to any problematic situation. 

    There are 2 typical profiles we are looking for… 

    • Seasoned Recruiter, preferably someone who knows the ins and outs about the Russian-speaking market reaching beyond just Moscow. We operate in Russia from Novosibirsk to Kaliningrad as well as in other countries such as Belarus, Kazakhstan and others – except Ukraine. We’re ready to relocate such a pro to Prague. But we are open to discuss a form of cooperation based on a shuttle system as well.
    • Open-minded type without previous experience in recruiting, as long as he/she is knowledgeable of the market. We are more than well suited for passing on the craft. All we need is someone with a humble personality, urge to absorb information and attentiveness to detail.

    WHO WE ARE AND WHAT TO EXPECT FROM US:

    • With less than a dozen of employees, who are mostly not formally educated Recruiters, we’ve managed to break through international borders. We're based in the Czech Republic but work for large corporations, helping them to set up R&D centers in areas related to Industry 4.0, Automotive, IoT or Banking.
    • We find and relocate Eastern European Developers, Analysts and QA Specialists who can boast with the best education, background, experience and problem-solving attitude.
    • Yet we don’t perceive the specialists to be a resource. We care deeply about their needs as well as professional ambitions and offer them only matching opportunities. Quite often getting involved in the relocation beyond the professional essentials.

    WHAT SHOULD YOU KNOW ABOUT US:

    • We don’t have fixed working hours… or material benefits.
    • We genuinely enjoy working together, meeting every day in our office located in the most sought-after part of the city.
    • We value having our work done on time and spending the rest of the day on our own.
    • We cherish a culture where everybody can participate and develop the company.
    • We all drink alcohol and eat meat. We are not against non-drinkers, vegetarians or vegans. We’re just not sure they would be happy around us.

    WHAT WE OFFER:

    • An opportunity to make a decent living while realizing one’s potential by operating in a demanding field. The remuneration is pretty straightforward:
      • The basic salary that enables us to pay the bills and save something off for less fortunate times that might come.
      • A bonus when we deserve it. It depends on the number of candidates we manage to deliver on our projects and the engagement in the internal operational or developmental activities.
    • This approach is fully transparent and aligns with our effort to move the company forward by ourselves. Because we are the ones who know the company best, right?

    Sounds like an interesting opportunity to you? Get in touch with us and let’s discuss the details.

    WHAT ARE THE NEXT STEPS:

    • We will meet in person several times.
    • In between, we might ask you to complete some assignments.
    • We will also test your professional and language skills as well as problem solving capabilities.
    • In case you’re located abroad, you’ll need to take a trip or two to Prague – that we will assist you with arranging, of course.
  • Project description: (19 13:18:30. 03. 2019)

    • our team is mainly responsible for continuous integration/delivery tools which ship our code from multiple Git repositories to testing, staging and production environments
    • another responsibility lies in developing a maintaining tooling which development teams are using on daily basis to speed-up theirs work
    • we also enable teams to use new technologies that involves exploring, learning, prototyping and sharing the knowledge
      - for example, we are currently investigating possibilities of moving our e-commerce platform to the cloud including containerization of components, infrastructure as a code and CI/CD pipelines

    What we expect:

    • knowledge of Continuous Integration/Delivery patterns in multi-project environment (code + database + configuration). Usage and setup of CI tools – Bamboo, Jenkins, Team City
    • DevOps mindset is a plus – cooperation, knowledge sharing, tools
    • experience with virtualized environment – Docker
    • experience with any cloud solution is a plus – AWS, Azure, GCP
    • knowledge of any programming language (preferably PHP/Python), OOP principles
    • knowledge of Atlassian tools is a plus – Bamboo, Stash, Jira, Confluence
    • English spoken and written

    Job description:

    • automation and enhancement of all aspects of the current release process
    • enhancement and further integration of automated testing process into the release process
    • helping introduction of new technologies to the platform from application point of view (PHP upgrade, migration and virtualization of both production and non-production environments)

    What we offer:

    • modern office right in the city centre with an amazing terrace
    • chill out space (Playstation 3,4; Wii …), relax room, table football
    • home office (usually 2 days per months, always depends on agreenment)
    • plenty of social events and charity activities (boat party, regular volleyball session, runners club, summer BBQ, Halloween concert and much more)

    Do you think your experience match this position? Or do you miss something that we require but still would be very interested? Let’s get in touch and see if it could work out…

Zurück
Mit der Zustimmung zu der nachfolgenden Datenschutzerklärung willige ich mit mit der Verarbeitung und Speicherung aller meiner persönlichen Daten. Die personenbezogene Daten werden gemäß der Entscheidung der EU-Kommission vom 15. Juni 2001 und das Gesetz Nr 101/2000 Slg verarbeitet werden. Diese Daten werden ausschließlich nur für den Zweck der Besetzung von Stellen für die Dauer des Auswahlprozesses verwenden, aber nicht mehr als 1 Jahr nach der Sendung.Sie haben jederzeit das Recht auf Berichtigung und Löschung Ihrer Daten. Kontaktieren Sie bitte Acamar GmBH.
kurzy